Pamokos plano struktura

Šiame forume galite užduoti Jums rūpimus klausimus, susijusius su specialiuoju ugdymu. Stenkimės aiškiai suformuluoti klausimus, kad būtų galima teisingai į juos atsakyti. Gražaus bendravimo!

Pamokos plano struktura

Standartinė Rita » 2012 Bal 06, 13:45

Sveiki, siulome dirsteleti i rekomenduojama isplestinio pamokos plano struktura. Tai bendras visu didaktikas SGNSF destanciu destytoju "kurinys". Pastabos ir pasiulymai labai praverstu!

REIKALAVIMAI IŠPLĖSTINIAM PAMOKOS KONSPEKTUI


Pamokos išplėstinį konspektą sudaro tokios struktūrinės dalys: 1) bendroji dalis, 2) pamokos eiga; 3) pedagogo (studento) refleksija.

I. Bendroji dalis:
Data:
Dalykas: ... .
Klasė, informacija apie mokinius, jų specialiuosius ugdymosi poreikius: ... .
Pamokos temos pavadinimas: .... .
Tikslas – .... .
Ugdymo uždaviniai:
Mokymo: ...
Lavinimo: ....
Auklėjimo (vertybinių nuostatų formavimo):
Mokymosi uždaviniai (laukiami ugdymo rezultatai): ... .
(Uždavinių rašome tiek, kiek realiai galėsime su mokiniais pasiekti)
Mokymo(si) metodai: ... .
Priemonės:
Vaizdinės priemonės:
Mokymo(si) priemonės: .... .
Pedagogo naudota literatūra (dalykinė, metodinė, IKT ir kt.):

II. Pamokos eiga
(Pamokos plano dalys, kiekvienos dalies turinys. Pamokoje vykdomas veiklas ir užduotis susieti su mokymo ir mokymosi uždaviniais.)

1. Mokinių parengimas mokytis pamokoje.
1.1. Dalykinis parengimas - mokinių žinių ir gebėjimų tikrinimas:
a) raštu atliktų užduočių, namų darbų tikrinimas (kas tikrinama, kokiu būdu tikrinama);
b) frontali apklausa (surašomi pagrindiniai klausimai);
c) individuali apklausa (nurodomos užduotys, surašomi klausimai);
d) klaidų ir neaiškumų nagrinėjimas;
e) pozityvus mokinių skatinimas ir vertinimas (formalusis, formuojamasis).
1.2. Motyvacinis parengimas mokytis pamokoje:
a) mokymosi uždaviniai – ko ir kodėl mokysis šią pamoką;
b) kontekstas - susiejimas su mokinių turimomis žiniomis, gebėjimais, turimu gyvenimišku patyrimu;
c) mokinių sudominimas, problemos iškėlimas ir / ar naujos temos paskelbimas;
d) apibūdinama, ko mokysis toliau; mokinių paskatinimas susikaupti, aktyviai mokytis.

Šioje pamokos plano dalyje turi atsispindėti specialiojo pedagogo gebėjimas sukaupti mokinių dėmesį, nuteikti mokymuisi pamokoje, tikrinti ir išryškinti mokinių žinias bei gebėjimus, skatinti mokinių aktyvumą, kreipti dėmesį į mokinių atsakymų tikslumą, kalbos kultūrą (aiškumą, taisyklingumą, raiškumą), mokinių drausmingumą.

2. Naujos pamokos medžiagos teikimas/ įtvirtinimas/ kartojimas (žinių, gebėjimų, nuostatų formavimas): suplanuojamas visas pamokos turinys, atitinkantis mokymo programą, vadovėlio medžiagą, numatomi klausimai mokiniams;
a) nurodomi žinių, gebėjimų, nuostatų ugdymo metodai, mokinių aktyvinimo būdai;
b) nurodoma mokytojo veiklos ir mokymo turinys - mokymo medžiagos teikimo logiškumas, vaizdumas, išbaigtumas, prieinamumas; naujų sąvokų aiškinimas, užrašymas;
c) nurodoma, kokia užduotis skiriama (jei ji yra vadovėlyje, nurodomas paragrafas, puslapis, uždavinio numeris ir pan.); pagrindžiama, kodėl skiriama tokia užduotis;
d) aprašoma numatoma mokinių veikla, jų mokymo/si metodiniai nurodymai.
3. Žinių ir gebėjimų įtvirtinimas
a) Pateikiami žinių ir gebėjimų įtvirtinimo klausimai ir užduotys, aprašomi mokinių ir mokytojo veiklos būdai;
b) Pateikiamas sudėtingos medžiagos papildomas aiškinimas ir /ar individualios pagalbos mokiniui, mokiniams turinys, metodai.
c) Aprašomas mokinių savarankiško darbo, užduočių turinys, mokinių individuali veikla ir teikiama pagalba, atsižvelgiant į jų specialiuosius ugdymosi poreikius (nurodoma, kokios ir kuriems mokiniams skiriamos bendros ir individualios užduotys (jei ji yra vadovėlyje, nurodomas paragrafas, puslapis, uždavinio numeris ir pan.); pagrindžiama, kodėl skiriama tokia užduotis; pateikiami mokymosi metodiniai nurodymai mokiniams).
4. Pamokos apibendrinimas, mokinių vertinimas ir įsivertinimas:
a) mokymosi veiklos rezultatų ir proceso aptarimas - turi sutapti su pamokos uždaviniais (ko mokėmės; ko išmokome; ...);
b) vertinimas ir/ar mokinių įsivertinimas (kaip sekėsi);
c) tolesnių mokymosi žingsnių nustatymas.

III. Studento refleksija (ko pasimokyta pamokos planavimo etape, kas patirta pamokoje, pamokos vedimo sėkmės ir nesėkmės, priežastys, ką reikėtų daryti kitaip, ...).
Rita
 
Pranešimai: 3
Užsiregistravo: 2011 Lap 17, 10:36

Grįžti į Reikia specialisto pagalbos, noriu paklausti...

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias

cron